Kuten jo aikaisemmin olen tänne kirjoittanut, tämä joululoma on ollut todella rentouttava ja ihana. Olen tehnyt sitä mitä olen halunnut. Siihen ei ole aina ollut mahdollisuutta. Samalla olen saanut vähän tuntumaa siihen, millaista ehkä on sitten, kun olen eläkkeellä.

Ei ole pakko tehdä enää mitään muuta kuin niitä asioita joita haluaa oikeasti tehdä. Vaikka tapahtumia ei ole ollut paljon, niin en silti ole pitkästynyt. Päiviin tullut oma rutiini.

- Pitkät aamu-unet (tänään heräsin 10.30)

- Pitkät aamukahvittelut lehden ääressä

- Ulos kävelemään - mieluiten kameran kanssa.

- Kuvat koneelle ja niiden käsitttelyä.

- Emmerdale telkkarista.

- Noin tunnin verran lukemista.

- Illemalla vielä tietokoneen kanssa puuhastelua, jos ei telkkarista tule mielenkiintoista.

- Viimeiseksi pelaan mahjongia, Spideria, vapaata kenttää t.m.s. tietokoneella.

- Nukkumaan siinä klo 1

Tänään oli erilaista. Heti aamukahvin jälkeen, aloin työstää opetusohjelmia, sitä tein varmaan parisen tuntia. Entinen naapuri soitti kolmen maissa päiväkahville. Kävelin sinne ihanassa lumisateessa ja tulin kotiin vasta klo 19 maissa. Emmerdale jäi katsomatta, mutta katson sen aamulla.

Nyt taidan lähteä lukemaan Matkamiestä. 20.05 alkaa ohjelma Tiede musiikin takana. Se kiinnostaa minua.