Opistoissa on hiihtoloma, joten opiskelijakin on vapaalla. "Luulin", että voisin aloittaa vaikka kevätsiivouksen. Olin sulkenut mielestäni sen albumin, josta puhuttiin jo viime syksyn saunaillassa. Tai onhan yksi ryhmäläinen siitä vai vihkaa kysellyt ja luvannut sen tehdäkin, jos minä etsin kuvat.

Olin juuri sopivasti tilannut neljä laatimaani valokuva-albumia Ifolorilta ja ihastunut albumien teko-ohjelmaan. Kun asia nousi taas ajankohtaiseksi, niin minkäs itselleni voin: lupauduin sen väsäämään. Joka tapauksessa kuvat ovat minun arkistoissani - läheskään kaikki eivät digitaalisina, vaan paperikuvina. Myöhemmät kuvat ovat digikameralla otettuja ja löytyivät digikuva-arkistoistani.

Skannasin 90 valokuvaa + lisäksi on nämä digitaaliset.

Aloin väsätä albumia: 28x28 sm. Epäilen, että skannattujen valokuvien resoluutio ei välttämättä riitä laatutulokseen, mutta hienolta kuvat näyttää omalla koneella.

Tänään tuli viimeinen neljästä aikaisemmin tilaamastani ja tässä on hyvät kuvat. Albumin koko on A4 ja kamerana on järkkäri, joten kuvien resoluutio riittää loistavasti.

Olen kyllä hiihtänytkin, mutta albumia tehdessä aika kuluu rattoisasti.