Minulla ei ole enää autoa. Myin sen tänään. Pääsin eroon kustannuksista, joihin minulla ei ole varaa. Eilen vein parvekkeen pöydän veljelle - hyvä, että sillekin tuli käyttöä eikä tarvinnut viedä kaatopaikalle.

Sain poimia veljen kirsikkapuusta ne ylimmät kirsikat. Tein niistä tänään marmeladia. Karviaiset ja raparperit, jotka sain myös, tein hilloksi. Siivosin aamulla hillokellarin ja kohta ovat jo hyllyt täynnä uusia hilloja. Mustikkaa, mustaherukkaa, vattua, ja nyt nämä tämän päiväiset.

Olen siis saanut tänään yhtä ja toista aikaiseksi. Olinkin hereillä jo klo 6. En taaskaan saanut nukuttua pitempään, vaikka yritin.

Olen pariin otteeseen puhunut miehelle, etten enää tunne kiinnostusta veneilyyn. Olin aivan yllättynyt, kun hän tänään sanoi ottavansa veneen kustannukset kontolleen. Sanoi, että ole sinä siellä saaressa, minä olen veneellä. Ja niin tehdään. Ei tarvinnut edes riidellä. :)