En ymmärrä, mitä on reiki. Mutta jotain minulle sopivaa siinä on. Kolme kertaa peräjälkeen olen käynyt ja vielä yksi kerta on jäljellä. Sen piti olla huomenna, mutta en pääse (todennäköisesti), vaan olemme veneellä. Reiki (-ohjaaja, -terapeutti) miksi häntä kutsuisin, suorittaa kauko-ohjausta niinä päivinä kun en pääse (pe-la-sunn) Klo 14 kaksikymmentä minuuttia.

En ymmärrä, mutta ihmeellistä energiaa olen siitä kuitenkin saanut. Tänään kun tulin kotiin reikistä, tein sienisalaattia. Syksyisin minun tekee mieli syödä sieniä. Metsästä en lähtenyt niitä etsimään, vaan tein viime vuotisista suolasienistä sieni-sipulisalaattia kermaviilin kera. Keitin viisi siikli perunaa. Laitoin sämpylätaikinan nousemaan ja söin perunoita ja sienisalaattia.

Ehkä myös se, että mies ei ollut kotona, vapautti minussa jotain. Yllättäen hän tuli jo puoli kahdeksan: ihan säikähdin. Mutta olin jo toteuttanut itseäni, joten olin ihan tyynellä mielin.

Nyt nautiskelen valkkaria.

Ensi yönä kannattaa katsella taivaalle: tähdenlentoja on tiedossa, etenkin klo 3-4 koillistaivaalla. Koko taivaan kannella niitä näkyy.