Hannun päivänä olimme poikien kanssa lähijärveä kiertämässä ja toteamassa Tapanin päivän myrskytuhoja. Tuolla retkellä loukkasin jalkani. En nyt jaksa sen tarkemmin kertoa. Nyt on mennyt jo toista viikkoa ja jalka on edelleenkin musta ja turvonnut. Tiedän kyllä, ettei siellä mitään sisäistä verenvuotoa vakavampaa ole. Soitin tänään kuitenkin sairaanhoidon neuvontaan. Olikin mukava jutella asiantuntijan kanssa. Yhdessä totesimme saman, että mitään vakavampaa ei nilkassa/kantapäässä varmaan ole. Hoitona kolme koota: kylmä, koho ja kompressio.

En tietysti löytänyt kylmäpakkausta, joka minulla on ollut monta vuotta ja viimeiset vuodet yhdessä paikassa. Siivousten yhteydessä senkin olen siirtänyt johonkin muualle enkä löydä. No - idealside pitää varmaan kääräistä jalkaan. En ole vielä käyttänyt sitä.

Olen aloittanut kirjoitusprojektin, joka on vaivannut mieltäni jo pitemmän aikaa... Jonkinlainen vastustus minussa on sitäkin kohtaan, koska siirrän ja siirrän sen jatkamista. Olen kyllä aloittanut jo ja kirjoittanut 11 ensimmäistä sivua koneelle.

Onneksi säät ovat noin huonoja, niin ei tarvitse mihinkään lähteä. Voin pitää jalkaa koholla ja kirjoittaa.

Isoäidin neliöitä olen iltaisin telkkarin ääressä huolitellut. Niitä on 73 kpl. Päätinkin virkata ensin jokaisen neliön ympärille vielä kiinteiden silmukoiden rivin, koska palat ovat niin erikokoisia. Tämä ylimääräinen kerros näyttää vähän tasoittavan kokoeroja ja onhan ne sitten mukavampi yhdistääkin.

Tässä muutama neliö. Kun olen ympäröinyt kiinteillä silmukoilla ne kaikki 73 neliötä, niin ne pitää vielä höyrysilittää ennen yhteen liittämistä. Tämmöistä askarta...