Lue ja kirjoita -ryhmämme kokoontui perjantaina Rikhardinkadun kirjastossa. En ollut ainoa, johon Dora,Dora oli iskenyt kovaa. Kaikki kymmenen olimme kokeneet paljon sitä lukiessamme. Erilaisia kokemuksia ja tunnelmia se oli herättänyt, mutta ketään se ei ollut jättänyt kylmäksi. Muutamat olivat jo jatkaneet Speer-aihetta lukemalla henkilöhistorioita.

Päivät ovat menneet muutoin ihan muissa asioissa kuin kirjallisissa. Nytkään en tahdo saada kiinni siitä. Tänään on sunnuntai ja olen joskus kauan sitten tehnyt päätöksen, että sunnuntaisin pidän lepopäivän. Minua alkoi harmittaa, kun jokainen päivä on kauppapäivä ja sunnuntaista oli muutenkin tullut kovin arkinen. Suon siis itselleni vielä tämänkin vapaapäivän....

Tänä aamuna päätin pitää 5:2 ruokailutavan ensimmäisen päivän. Nyt on jo iltapäivä enkä ole ruokaa kaivannut. Olen juonut kahvia, teetä, vettä. Olen syönyt yhden maissin, jonka kypsensin mikrossa - sen kalorimääräksi ilmoitettiin reilu 80. Toinen esikypsytetyistä maisseista odottaa jääkaapissa. Ehkä syön sen iltapalaksi. Olen syönyt myös yhden porkkanan. Seuraavaksi tutkin, minkälaisen määrän voisin syödä keitettyä riisiä ja broileria ylittämättä tämän päivän aterioinnissa 500 kaloria. Kahden prosentin raejuusto on myös mahdollinen nautittava, purkillisessa on kai 90 kaloria.

En ole koskaan elämässäni rajoittanut syöntiäni tai juontiani. Olen syönyt ja juonut mitä on huvittanut. Keskivartalo on huolestuttavasti paksuuntunut tanssien loputtua kolme vuotta sitten. Vaaka kertoo omaa karua kieltään asiasta ja vaatteet joiden vyötärönapit eivät mene kiinni.