Eilisessä Inhimillisessä Tekijässä keskusteltiin kivusta. Asiantuntijajäsen sanoi, että jos kipu kestää yli kolme kuukautta, se on kroonistunut. MInun lonkka- reisikipuni on kestänyt sen ajan. 

Koska omalääkäriltä en apua ole saanut, päätin, että yritän kaikkeni mitä itse keksin. MBT- jalkineiden tehosta olin kuullut yhdeltä ihmiseltä, joka oli saanut avun omiin tämän alueen kipuihinsa.

Olin kyllä hahmottanut, että asentoni on muuttunut kolmessa vuodessa. Kipu on lisännyt väärää asentoa, koska olen varonut koko ajan, ettei sattuisi. Kipu ilmenee lähinnä kävellessä. Yhtenä päivänä mies näytti, missä asennossa kävelen. Eteenpäin kumartuneena ja polvet koukussa. Tanssiessa oli oltava hyvässä asennossa, että oli tasapainossa. Sitä opeteltiin opiskelijoiden kanssa jo alkeiskurssilta alkaen. Uskon, että oma asentoni oli silloin hyvä. Kipujakaan ei ollut.

MBT jalkineet korjaavat asentoa ryhdikkääksi. Minun on palattava kolmen vuoden takaiseen asentoon ja kävelyyn, muuten en pysty näillä kävelemään.

Tänään lähdin pitkästä aikaa kävelylenkille. Uusilla kengilläni tietysti. Yritin pitää koko ajan mielessäni ryhdikkään  oikean asennon. Nämä kengät eivät salli muunlaista kävelyä. Joudun siis pakosti palaamaan entiseen ryhdikkääseen olemukseen. Olin tosi onnellinen kivuttomasta kävelylenkistä.